Dokazuje to pokus z Michiganské státní univerzity v USA.
Popularita počítačových simulací jako výukového prostředku roste všude po světě a plným právem proniká i do lékařských škol. Jak se však zdá, praxi zcela nahradit nemůže.
Co je lepší?
Některé lékařské školy v Británii a Austrálii dokonce přestaly anatomii učit na tělech zemřelých, ale přešly na počítačové simulace. V USA se dává přednost reálné výukové anatomické pitvě, ale vedou se diskuse, zda je opravdu potřebná.
Na Michiganské státní univerzitě tedy uskutečnili zřejmě první pokus, který má metody porovnat. 233 studentů v kursu anatomie bylo rozděleno do skupin, část se učila anatomii na mrtvých tělech a druhá část z počítačů.
Při školních zkouškách, kde měli např. určit, jak která část těla funguje (nikoli tedy při reálné medicínské praxi), se ukázalo, že skupina, která se učila na mrtvých tělech, měla výsledky lepší o 11 %.
Výzkumníci vůbec nezavrhují počítačové simulace, chápou je jako vhodné rozšíření a doplnění výuky, ale základy anatomie doporučují učit „postaru“.
Zdroj: Anatomical Sciences Education, doi: 10.1002/ase.1429
Čtěte také: Vychází český anatomický atlas a monografie o chirurgické onkologii