Údajně tím mohou trpět pacientky, protože v medicínském výzkumu nejsou dostatečně zastoupena pro ně podstatná témata.
Mezi mediky na britských školách je 53 % žen. Mezi profesory vyučujícími na britských lékařských školách je však jen 15 % žen. Tak to vyčíslují autoři britské studie (tři ženy a jeden muž) a přidávají i další podobné příklady, v nichž ženy-lékařky nejsou adekvátně zastoupeny na vyšších odborných postech.
Vyvozují z nich, že tím trpí lékařské vzdělávání i medicínský výzkum, protože se v něm dostatečně neprojevují témata podstatná pro ženy.
Jako řešení autoři klasicky vidí např. v zavedení pružné pracovní doby i částečných pracovních úvazků. Jestli to pomůže situaci měnit, a zda je vůbec možné ji změnit opravdu výrazně, je otázka.
V ČR – na rozdíl od Británie – je už lékařek více než lékařů (čtěte zde), avšak Klub doktora Vlacha nemá bohužel k dispozici přesné statistické vyčíslení, jak nízký je podíl žen v akademické medicíně.
Zdroj: Journal of the Royal Society of Medicine, doi: 10.1177/0141076814528893
Čtěte také: Provokativní tvrzení: Lékařky léčí lépe než muži, ale méně produktivně