Adresné zvaní zvýšilo zájem o onkologický screening celkově o 12 %

V absolutních číslech vzrostl zájem nejvíc o mamografii, procentuálně pak o kolonoskopii.

Projekt adresného zvaní na onkologický screening, na kterém spolupracuje Všeobecná zdravotní pojišťovna s ministerstvem zdravotnictví, je zaměřen na včasné odhalení nádorů prsu, děložního hrdla a kolorektálních nádorů.

Dohromady přišlo letos v lednu a únoru na tyto tři prohlídky 380 627 klientů VZP. O rok dříve, tedy v době, kdy lidé pozvánky od pojišťovny nedostávali, bylo stejných vyšetření jen 340 513.

Ukazuje to tabulka (níže), kterou zveřejnila VZP. V počtech vyšetření jsou zahrnuti jak klienti, kteří přišli na prohlídku po obdržení pozvánky, tak ti, kteří přišli sami od sebe. Odlišit tyto dvě skupiny není z počtu vykázaných výkonů možné.

VZP uvádí, že náhlý nárůst zájmu klientů o screening považuje za pozitivní a nebude na něj reagovat žádnými regulačními mechanismy.

Vyšetření Leden až únor 2013 Leden až únor 2014 Nárůst (%)
Mamografický screening

109 117

130 510

19,61

Cervikální screening

176 263

179 879

2,05

Kolorektální screening

55 133

70 238

27,40

Celkem

340 513

380 627

11,78

Čtěte také: Screeningové programy fungují líp, když pozvání přijde po telefonu

Odeslat tento příspěvek Odeslat tento příspěvek Níže můžete zanechat komentář.

Přidat komentář

K přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Powered by WordPress | Designed by: Psprint San Francisco | Thanks to homeinbayarea.com
Design Downloaded from free wordpress themes | free website templates | Free Web Icons | Funny Sport Videos.